loading...

آموزش برنامه نویسی

براحتی بدون دانلود یا نصب چیزی ،شروع به ویرایش عکس‌هاتون کنید. به عنوان یه برنامه نویس سمت سرور که هیچ نیازی به ویرایش عکس نداشتم و ندارم ولی وقتی اندروید کار میکنم بعضی وقتا لازمه یه عکس رو و

فوتوپی ; جایگزین فوتوشاپ

براحتی بدون دانلود یا نصب چیزی ،شروع به ویرایش عکس‌هاتون کنید.

به عنوان یه برنامه نویس سمت سرور که هیچ نیازی به ویرایش عکس نداشتم و ندارم ولی وقتی اندروید کار میکنم بعضی وقتا لازمه یه عکس رو ویرایش کنم یا یه آیکون طراحی کنم و ...

مشکل من اینجا بود که به دلایل خیلی زیادی دیگه از ویندوز استفاده نمی‌کنم و فقط از توضیع های لینوکسی روی لبتابم استفاده میکنم. (دبیان یا اوبونتو) ، متاسفانه شرکت ادوبی نسخه‌ی لینوکس فوتوشاپ رو نساخته و نمیتونید به راحتی روی لینوکس فوتوشاپ نصب کنید.

گزینه های روی میز برای لینوکسی ها

گیمپ یا gimp که یه ویرایشگر عکس اوپن سورس ، که خوبیا و بدی‌های خودشو داره شبیه فوتوشاپه تا حدودی و خیلی فرق داره کار باهاش ... من که باحاش حال نکردم ... سعی کردم یادش بگیرم نشد!

نصب فوتوشاپ با واین خب این هم میشه ولی آسون نیست و گیر و گور زیاد داره ... هنوز نتونستم درست نصب و اجراش کنم اگه شد برای شما هم میزارم.

نصب ویندوز این گزینه آخرم بود که بد ترین گزینه هم بود ... خیلی سخت میشه که بخوام هی سوییچ کنم بین ویندوز و لینوکس چون روش توسعه من اینجوریه که تغییرات زیاد میدم و یکچیز خاص از اول تو ذهنم نیست. شاید بگید چرا تو ماشین مجازی نصب نمیکنی؟ خب اگه ssd داشتم سرعت هاردم داغون نبود این گزینه هم میشد ولی بازم نمیخوام ویندوز نصب کنم.

راه نجات

در نهایت با فوتوپی آشنا شدم ... فرشته نجات من

برای استفاده ازش خیلی راحت میرید تو سایت photopea.com کمتر از یک دقیقه سایت لود میشه با بد ترین اینترنت ، و waollah این شما و این فوتوشاپ توی مرورگر !

فوتوپی رو میشه گفت نسخه آنلاین فوتوشاپ

برای یک طراح یا گرافیست کار فوتوشاپ رو نمیتونه انجام بده ولی برای یه کابر معمولی با استفاده های معمولی عالیه. توی یوتیوب دیدم که کارای حرفه‌ای هم باحاش انجام میدن.

فوتوپی خیلی بیشتر از یه ویرایشگر عکس ساده است ، خیلی از فرمت هارو بخوبی ساپورت میکنه.خیلی کارایی که تو فوتوشاپ بلد بودم اینجا هم انجام میدم و در کل چیزی کم نذاشته برای من یکی :)
توضیحات فنی و آموزش اش رو میتونید توی سایت خودش بخونید.

فوتوپی اوپن‌سورس نیست ولی توی صفحه‌ی گیت‌هاب میتونید بهش استار بدین و issue ثبت کنید.

امیدوارم به دردتون بخوره ; به قول جادی شاد باشید و خوشحال :)))

https://www.photopea.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری